سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار حقوق و دستمزد چیست؟

یکی از کارهای زمان بر و حساس در هر شرکتی فرآیند محاسبه ی حقوق و دستمزد کارکنان است. روش های قدیمی زمان و انرژی زیادی را از حسابداران به خود اختصاص می داد و در نهایت به دلیل دستی بودن برخی مراحل، امکان خطا بسیار بالا می رود. در این روش ها باید از اطلاعات دستگاه ورود و خروج کارکنان خروجی بگیریم و اطلاعات را در نرم افزار مورد نظر import کنیم. پس از آن کسری ها و عدم تطابقات را بررسی کنیم و به صورت دستی به محاسبه ارقام بپردازیم. همه ی این مراحل زمان بر هستند و همانطور که گفتیم احتمال پیش آمدن خطا در آن ها بسیار بالا است؛ در حالی که می توانیم با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد یکپارچه خیلی راحت در کم ترین زمان محاسبات را انجام دهیم و خطا را به حداقل برسانیم. این روزها که رقابت کسب و کارها بسیار بالا رفته و هر یک از آن ها به دنبال راهی برای پیشی گرفتن از دیگری هستند صرفه جویی در زمان انجام کارها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. نرم افزار حقوق و دستمزد یکی از راه هایی است که به صاحبین مشاغل این امکان را می دهد که وقت بیش تری برای کارهای مهم تر ذخیره کنند. 

این نرم افزار، تکنولوژی ای به شمار می رود که فرآیند پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان را با اتوماتیک سازی آن، ساده می سازد. این نرم افزار هم به صورت مجزا در بازار وجود دارد و هم به صورت یکپارچه با نرم افزارهایی مثل حضور و غیاب. چه بهتر که از یک برنامه ی یکپارچه استفاده کنیم که مجبور به وارد کردن اطلاعات در هر یک از آن ها به صورت مجزا نباشیم. این نرم افزار هم به صورت آنلاین روی وب موجود است و هم به صورت اپلیکیشن که روی سیستم باشد. نرم افزارهای حضور و غیاب ممکن است تفاوت هایی در جزئیات با یکدیگر داشته باشند اما به طور کلی فرآیندهای مشترکی را طی می کنند. این فرآیندها عبارت اند از:

- ردیابی زمان ورود و خروج

- ردیابی حضور و غیاب

- محاسبه زمان اضافه کاری

- محاسبه دستمزد و اضافه کاری

- پرداخت کارمندان

 

یک نوع پیشرفته از این نرم افزار وجود دارد که عملیات بیش تری را انجام می دهد و کار را برای صاحبین مشاغل ساده تر می کند. این عملیات عبارت اند از:

- محاسبه مالیات حقوق و دستمزد

- چاپ رسید حقوق و دستمز

- استفاده از سپرده مستقیم

- پیگیری ساعات کاری کارمندان

- ذخیره ی سوابق حقوق و دستمزد

- مدیریت انواع پرداخت ( کمیسیون، پاداش، ... )