سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار مدیریت مشتریان چیست؟

نرم افزار ارتباط با مشتری یا Customer relationship management یک ابزار دیجیتالی و معمولا آنلاین برای مدیریت کلیه روابط و تعاملات شرکت شما با لیدها، مشتریان احتمالی و مشتریان است.

می توان گفت CRM تمام فعالیت ها، استراتژی ها و فناوری هایی است که شرکت ها برای مدیریت تعاملات خود با مشتریان فعلی و بالقوه خود از آن استفاده می کنند. 

CRM به مشاغل کمک می کند تا با مشتریان خود درست ارتباط برقرار کنند که به نوبه خود باعث ایجاد وفاداری و حفظ مشتری می شود.

از آنجایی که رضایت و وفاداری مشتریان یک شرکت ارتباط مستقیمی با میزان درآمد آن دارد، سی آر ام به عنوان ابزاری برای افزایش رضایت مشتری می تواند در این راستا بسیار کمک کننده باشد.

برخی از نرم افزارهای CRM پیشرفته تر دارای این ویژگی هستند که می توانند فرایند فروش و علل شکست یا پیروزی یک معامله را دنبال کنند و ارائه دهند.

نرم افزار مدیرت ارتباط با مشتری دارای ویژگی هایی است که اهمیت آن را بیان می کند. در ادامه به بیان اصلی ترین ویژگی های این نرم افزار می پردازیم. 

هدف استفاده از این ابزار ساده است: بهبود روابط تجاری برای توسعه کسب و کار خود.

سیستم CRM به شرکت‌ها کمک می‌کند تا فرآیندها را ساده‌تر پیگیری کنند، با مشتریان در ارتباط باشند و سود بیشتری به دست آورند.

CRM به معنی ارتباط با مشتریان است؛ اما این همه ماجرا نیست و این ابزار برای:

  • مدیریت تماس
  • مدیریت فروش
  • افزایش بهره وری کسب و کار
  • مدیریت روابط با مشتریان در کل چرخه عمر مشتری
  • بازاریابی، فروش، تجارت دیجیتال و تعاملات خدمات مشتری

مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابزار CRM به شما کمک می‌کند تا در طول چرخه و سفر مشتری روی روابط سازمان خود با افراد مختلف - از جمله مشتریان، کاربران، همکاران یا تامین‌کنندگان - تمرکز کنید و بتوانید مشتریان جدیدی پیدا کنید، برنده میدان رقابت شوید و در طول رابطه با مشتری، پشتیبانی و خدمات اضافی ارائه دهید.

منبع